امروز سه شنبه , ۱ اسفند , ۱۳۹۶

توصیه های ورزشی در ماه رمضان

توصیه‌های ورزشی در ماه رمضان

ماه مبارک رمضان سی روز است و اگر افراد در این مدت ورزش کردن را کنار بگذارند، بدن آمادگی خود را از دست خواهد داد. روزه داران می‌توانند با بکارگیری راهکار‌های خاص ورزش را در این ماده ادامه دهند. توصیه‌های زیر می‌تواند به ورزش کردن در ماه رمضان کمک کند.

بخش سلامت تبیان

ورزش بدنی

زمان ورزش در ماه مبارک رمضان

بسیاری از افراد در ماه مبارک رمضان بعد از افطار ورزش می‌کنند. با این حال باید توجه داشته باشید که بین غذا خوردن و ورزش کردن فاصله بیندازید. حداقل باید یک ساعت فاصله بین افطار و ورزش باشد.

یک استراتژی دیگر نیز این است که آخرین کاری که قبل از افطار انجام می‌دهید ورزش کردن باشد بدین ترتیب بعد از به پایان رسیدن ورزش می‌توانید غذا و آب کافی دریافت کنید. روش‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید که کدام با بدن شما سازگارتر است.

تنظیم برنامه‌ ورزشی مطابق با ماه رمضان

اگر معمولا ورزش سخت انجام می‌دهید و ورزش صبحگاهی دارید، باید برای رمضان برنامه خود را تغییر دهید.

اگر در کلاس‌های ورزشی شرکت می‌کنید می‌توانید به این کار ادامه دهید، اما شدت ورزش را کم کنید

ورزش با شدت زیاد برای بعد از افطار مناسب است. اگر می‌خواهید صبح‌ها ورزش کنید باید شدت آن را کاهش دهید تا بدن زیاد عرق نکند، برای مثال می‌توانید پیاده‌روی کنید.

کلاس‌های ورزشی در ماه رمضان

اگر در کلاس‌های ورزشی شرکت می‌کنید می‌توانید به این کار ادامه دهید، اما شدت ورزش را کم کنید. می‌توانید ورزش‌هایی همچون یوگا انجام دهید که فشار کمتری به بدن شما وارد می‌کنند.

وزنه زدن در ماه رمضان

می‌توانید به وزنه زدن در این ماه ادامه دهید، اما بهتر است این کار را بعد از افطار انجام دهید.

رمضان بهترین ماه برای ایجاد تغییر در برنامه ورزشی

اگر بدن به برنامه ورزشی عادت کند باعث می‌شود که فعالیت جسمی تاثیر کمتری داشته باشد. لذا تغییر برنامه ورزشی بسیار مهم است. می‌توانید در ماه رمضان برنامه خود را تغییر دهید و بعد از رمضان دوباره به برنامه قبل خود باز گردید. این کار باعث می‌شود که ورزش بر عضلات شما تاثیر بیشتری بگذارد.

منبع : ایسنا




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *